ماهور موزیک

دانلود آهنگ جدید

ماهور موزیک

دانلود آهنگ جدید

ماهور موزیک

دانلود آهنگ جدید | ماهور موزیک
https://mahurmusic.com/

طبقه بندی موضوعی

ارکیده گلدانی را بشناسید!

شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۶:۰۸ ب.ظ

معرفی ارکیده

چه نوع ارکیده ای دارید؟ ارکیده هر گونه گیاه گلدار است که قسمت‌های زایشی نر و ماده را در یک ساختار واحد به نام ستون در هم آمیخته است. گلها متقارن و دارای سه گلبرگ و سه کاسبرگ هستند. ارکیده ها بزرگترین خانواده گیاهان گلدار در جهان هستند که بیش از 25000 گونه در زیستگاه های متنوعی مانند باتلاق ها، جنگل های معتدل، جنگل های بارانی استوایی و غیره رشد می کنند. فروشگاه آنلاین سیتی گل در این مقاله شما را با شرایط تگهداری ارکیده بطور کامل آشنا می کند.

شرایط تگهداری ارکیده

هنگام نگهداری از گل ارکیده، نکات زیادی را باید در نظر بگیرید، از جایی که آنها را در آن کاشته اید. ارکیده ها به پوسیدگی ریشه بسیار حساس هستند، بنابراین داشتن گلدانی با سوراخ های زهکشی در کف و خاک گلدانی که به خوبی زهکشی می کند بسیار مهم است.

خاک

خاک گلدانی که از خزه یا پوست درخت استفاده می‌کند برای این کار بسیار عالی است، اما توجه داشته باشید که اگر از پایه پوست استفاده می‌کنید باید کمی بیشتر به ارکیده آبیاری کنید، زیرا خیلی سریع‌تر از پایه خزه‌ها تخلیه می‌شود. ارکیده خود را فقط زمانی آبیاری کنید که خاک آن خشک شده باشد، چه در سطح و چه یک اینچ یا بیشتر.

نور

از شرایط نگهداری ارکیده توجه به نور است. نور یکی دیگر از عوامل مهم برای ارکیده است. آنها از نور غیرمستقیم زیادی لذت می برند و در نور شدید یا مستقیم خیلی خوب عمل نمی کنند. اگر پنجره‌ای ندارید که بیشتر نور صبحگاهی داشته باشد، یا فقط گزینه پنجره‌ای با نور بسیار قوی بعد از ظهر را دارید، می‌توانید یک پرده شفاف یا گازدار برای کمک به انتشار نور بپوشانید.

دما

ارکیده ها در دماهای گرمتر از 60 تا 75 درجه فارنهایت بهترین عملکرد را دارند و محدوده رطوبت ترجیحی آنها بین 40 تا 60 درصد است. مراقب ترموستات خود باشید تا از خنک شدن بیش از حد ارکیده خود جلوگیری کنید. اگر رطوبت شما کمتر از 40 درصد است، باید ارکیده خود را به آرامی با آب ساده غبارآلود کنید.

رطوبت

از شرایط نگهداری ارکیده توجه به رطوبت است. شما می توانید هنگام دوش گرفتن، می توانید با قرار دادن ارکیده در نزدیکی حمام، این رطوبت را تکمیل کنید. گرما و بخار حاصل از دوش آب گرم همان چیزی است که ارکیده ها از آن لذت می برند. بردن آنها به حمام با خود ممکن است رطوبت زیادی داشته باشد، بنابراین سعی کنید جایی در نزدیکی حمام خود پیدا کنید، اما نه در حمام، تا ارکیده شما بتواند گرما و بخاری را که از آن خارج می شود بدون اینکه غرق شود، دریافت کند.

 

ارکیده های اپی فیت در مکان های مرطوب زیر باران رشد می کنند که در پوست درختان به دام می افتند و در آنجا همراه با مواد آلی در حال تجزیه رشد می کنند. رطوبت حمام یا سینک آشپزخانه برای پرورش ارکیده ایده آل است. در مناطق خشک خانه از مه پاش روزانه بهره می برند. گل ارکیده را حدود یک بار در هفته آبیاری کنید. گیاه را در یک سینک قرار دهید و به مدت 15 تا 20 ثانیه آب با دمای اتاق را در زیر شاخ و برگ روی کل ناحیه ریشه بمالید. سپس اجازه دهید آب آن گرفته شود. از آب باران یا آب لوله کشی یک روزه استفاده کنید، نه از آب مقطر یا نرم شده با نمک.

کود

در طول فصل رشد به طور هفتگی به ارکیده ها تغذیه کنید. یک کود کامل مایع 20-20-20 را که حاوی تمام عناصر کمیاب است با قدرت یک چهارم مخلوط کنید. این رقت را در طول برنامه آبیاری منظم از بهار تا پاییز اعمال کنید. هر هفته چهارم، کود را نادیده بگیرید و فقط از آب معمولی استفاده کنید تا تجمع نمک را از بین ببرید. به ارکیده ها در هنگام شکوفه دادن غذا ندهید و اگر استرس دارند یا ناسالم هستند به آنها غذا ندهید.

 

ارکیده ها معمولاً برای هر شکوفه یک ساقه کاملاً جدید بیرون می آورند، بنابراین برداشتن ساقه همراه با گل، گل را از ریختن انرژی بیشتر برای زنده نگه داشتن آن ساقه جلوگیری می کند و اجازه می دهد تا این انرژی برای ایجاد یک ساقه جدید برای گل جدید صرف شود.

 

آیا زنده نگه داشتن ارکیده سخت است؟

زنده نگه داشتن ارکیده ها ممکن است دشوار باشد، اما نیازی به زنده ماندن ندارند. تا زمانی که برای برنامه ریزی و تنظیم فضایی برای ارکیده خود وقت بگذارید، احتمالاً به خوبی انجام می شود. اگر به طور طبیعی فردی دقیق هستید، مراقبت از ارکیده آسان تر است. اگر متوجه می شوید که اغلب مراقبت از گیاهان خود را فراموش می کنید، ممکن است با چیزی مانند گیاه مار بهتر عمل کنید. با این حال، اگر دلتان به یک گل ارکیده دل بسته است، مراقبت از آنها غیرممکن نیست.

 

 

آیا ارکیده ها در داخل خانه عملکرد خوبی دارند؟

ارکیده ها می توانند در داخل خانه به خوبی عمل کنند، به شرطی که شرایط نیازهای آنها را برآورده کند. در بسیاری از مکان ها، ارکیده ها در داخل خانه بهتر از بیرون عمل می کنند. این امر به ویژه در آب و هوای سردتر و مکان هایی با خاک های ضخیم تر که آب را در خود نگه می دارند صادق است. ارکیده ها از تعادل بسیار خاصی برخوردار هستند که گاهی اوقات به سختی می توان آن را در خارج در مکان هایی غیر از زیستگاه بومی خود ملاقات کرد.

 

هرس کردن ارکیده

ارکیده ها روی ساقه های بلندی که از پایه گیاه رشد می کنند شکوفا می شوند. هنگامی که گل ها محو می شوند، ساقه ممکن است قهوه ای شود و دوباره بمیرد. اگر چنین است، ادامه دهید و ساقه را در جایی که رشد می کند از گیاه اصلی جدا کنید. اگر سبز بماند، این احتمال وجود دارد که دو یا سه ماه دیگر یک دور دیگر شکوفه دهد. در این مورد، می‌توانید آن را به حال خود رها کنید یا قسمت بالایی را دقیقاً بالای اولین گره برش دهید (ناحیه متورم روی ساقه گل که شبیه جوانه در زیر سطح متورم شده است).

 

تعویض گلدان ارکیده

بسیاری از ارکیده ها ترجیح می دهند در گلدان باقی بمانند، بنابراین وقتی ریشه های هوایی بالای لبه گلدان ظاهر می شوند، جای نگرانی نیست. از شرایط مخلوط گلدانی مبتنی بر پوست به عنوان نشانه ای استفاده کنید که زمان گلدهی مجدد فرا رسیده است. وقتی ترکیب فرسوده، شکسته و تبدیل به گرد و غبار شد (معمولاً هر یک تا سه سال)، زمان آن فرا رسیده است.

 

اپی‌فیت‌ها مخلوط گلدان ارکیده بسیار درشت یا پوست کلفت ارکیده را ترجیح می‌دهند، زیرا مقداری رطوبت و مواد مغذی را حفظ می‌کند اما آب اضافی را آزادانه تخلیه می‌کند. زمینی ها مخلوط گلدان ارکیده با بافت خوب را با محتوای ارگانیک بالا و زهکشی عالی ترجیح می دهند.

 

گیاه را آبیاری کن. آن را از ظرف خارج کنید و به آرامی بقایای مخلوط قدیمی ارکیده را بردارید. ریشه های خشکیده و مرده را هرس کنید. دوباره با مخلوط ارکیده مرطوب شده جدید بکارید تا برگهای پایینی بالای پوست و سطح پوست ½ اینچ زیر لبه گلدان باشد.

 

بهترین مکان برای نگهداری گل ارکیده کجا است؟

بهترین مکان برای شرایط نگهداری ارکیده در پنجره ای است که به سمت جنوب یا شرق باشد، زیرا این جهت ها بهترین نور غیر مستقیم را می دهند. پنجره هایی که رو به غرب هستند نور مستقیم زیادی دریافت می کنند، اما اگر پرده ای بپوشانید، این پنجره ها نیز می توانند کار کنند. پنجره‌های رو به شمال معمولاً نور کافی دریافت نمی‌کنند، اگرچه می‌توانید با یک لامپ خورشیدی یا سایر نورهای خورشید مصنوعی دیگر را تکمیل کنید. در حالت ایده آل، گل ارکیده باید در قسمتی از خانه شما باشد که به راحتی گرم شود.

جمع بندی

ارکیده ها به دلیل سخت بودن و سخت بودن نگهداری از آنها بدنام شده اند، اما با شرایط مناسب هر کسی می تواند این گل های زیبا را پرورش دهد. اکنون که این نکات آسان برای مراقبت از ارکیده خود را می دانید، می توانید بیرون بروید و خانه معمولی خود را به گلخانه تبدیل کنید!

  • علیرضا اجلالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی